Walne zgromadzenie
Członek może brać udział w Walnym Zgromadzeniu tylko osobiście, a osoby prawne - przez ustanowionych w tym celu pełnomocników. W Walnym Zgromadzeniu maja prawo uczestniczyć z głosem doradczym przedstawiciele Związku Rewizyjnego oraz Krajowej Rady Spółdzielczej. Każdy Członek ma jeden głos bez względu na ilość posiadanych udziałów.Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd przynajmniej raz w roku w ciągu 6 miesięcy po upływie roku obrachunkowego. |
1) | uchwalanie kierunków rozwoju działalności gospodarczej, społecznej i kulturalnej, |
2) | rozpatrywanie sprawozdań Rady Nadzorczej, zatwierdzenia sprawozdań rocznych i sprawozdań finansowych oraz podejmowanie uchwał co do wniosków członków Spółdzielni, Rady Nadzorczej i Zarządu w tych sprawach, |
3) | udzielanie absolutorium Członkom Zarządu, |
4) | rozpatrywanie wniosków wynikających z przedstawionego protokołu polustracyjnego, |
5) | podejmowanie uchwał w sprawie podziału nadwyżki bilansowej powstałej w wyniku działalności pozastatutowej lub pokrycia strat, |
6) | podejmowanie uchwał w sprawie zbycia nieruchomości lub innej wyodrębnionej jednostki organizacyjnej, |
7) | podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia do innych organizacji gospodarczych oraz występowania z nich, |
8) | oznaczenie najwyższej sumy zobowiązań jaką Spółdzielnia może zaciągnąć, |
9) | podejmowanie uchwał w sprawach połączenia i podziału oraz likwidacji Spółdzielni, a także zgłoszenia wniosku w sprawie upadłości, |
10) | rozpatrywanie, w postępowaniu wewnątrzspółdzielczym odwołań od uchwał Rady Nadzorczej, |
11) | uchwalanie zmian w statucie, |
12) | podejmowanie uchwał w sprawie przystąpienia lub wystąpienia Spółdzielni ze związku oraz upoważnienie Zarządu do podejmowania działań w tym zakresie, |
13) | wybór delegatów na zjazd związku, |
14) | upoważnienie Zarządu do działań mających na celu założenie związku spółdzielczego, |
15) | uchwalanie regulaminów obrad Walnego Zgromadzenia oraz Rady Nadzorczej, |
16) | odwoływanie Członków Zarządu, którym nie udzielono absolutorium, |
17) | rozpatrywanie wniosków członków Spółdzielni w sprawie wyodrębnienia na bazie majątku Spółdzielni odrębnej jednostki organizacyjnej nowej Spółdzielni, |
18) | podejmowanie uchwał o utworzeniu funduszów w Spółdzielni nie wymienionych w Statucie, |
19) | podejmowanie uchwał w innych sprawach należących do właściwości Walnego Zgromadzenia zastrzeżonych Statutem, |
20) | wybór członków Rady Nadzorczej. |
Rada nadzorcza
Rada Nadzorcza sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni.
Powoływana jest przez Walne Zgromadzenie i składa się z 7 osób, wybieranych spośród członków Spółdzielni na okres 3 lat z nieograniczonej liczby kandydatów.
W skład Rady Nadzorczej nie mogą wchodzić osoby będące pracownikami Spółdzielni.
Skład Rady Nadzorczej
1. Czesław Mazur - Przewodniczący
2. Halina Dębowska - Z-ca Przewodniczącego
3. Maria Woźniak - Sekretarz
4. Andrzej Zadrzyński - Członek
5. Danuta Kwiatkowska - Członek
6. Jan Bonkowski - Członek
7. Andrzej Sieczkowski - Członek
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
1) uchwalanie planów gospodarczych, programów działalności społecznej i kulturalnej Spółdzielni,
2) nadzór i kontrola nad działalnością Spółdzielni
3) podejmowanie uchwał w sprawie badania rocznych sprawozdań finansowych pod względem ich rzetelności i prawidłowości przez wskazaną w uchwale jednostkę uprawnioną do prowadzenia tych badań,
4) podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
5) podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do organizacji społecznych oraz występowanie z nich,
6) zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
7) składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli (ocenę sprawozdań finansowych),
8) podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady Nadzorczej przez nią upoważnionych,
9) uchwalanie zasad rozliczenia kosztów budowy i ustalania wielkości wkładów
10) uchwalanie regulaminu Zarządu,
11) uchwalanie regulaminu używania lokali w domach Spółdzielni oraz porządku domowego i współżycia mieszkańców,
12) uchwalanie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami spółdzielczymi i ustalanie wysokości opłat za lokale oraz innych opłat wynikających z bieżącej działalności Spółdzielni,
13) uchwalanie szczegółowych zasad korzystania przez członków z lokali użytkowych i garaży, finansowania ich budowy oraz rozliczeń z tego tytułu,
14) ustalanie liczby Przedstawicieli, Członków Rady Nadzorczej i ich zastępców wybieranych przez Walne Zgromadzenie lub jego części,
15) wybór członków Zarządu, w tym prezesa a na jego wniosek zastępców prezesa,
16) zawieszanie w czynnościach członka Zarządu lub jego odwołanie,
17) rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz rozpatrywanie skarg na jego działalność,
18) zwoływanie Walnego Zgromadzenia, gdy Zarząd nie zwoła go w terminie podanym w § 125 Statutu,
19) podejmowanie uchwał w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykluczenie lub wykreślenie z rejestru członków Spółdzielni,
20) uchwalanie regulaminów przyjmowania członków i zamiany mieszkań,
21) uchwalanie regulaminów określających obowiązki Spółdzielni i członków w zakresie napraw wewnątrz lokali oraz zasad rozliczeń Spółdzielni z członkami zwalniającymi lokale,
22) uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonywaniem zaleceń po lustracyjnych,
23) podejmowanie uchwał w innych sprawach wynikających z obowiązujących przepisów prawa dotyczących Spółdzielni mieszkaniowych.
Szczegółowe informacje dotyczące Rady Nadzorczej zawiera Statut Spółdzielni.
Powoływana jest przez Walne Zgromadzenie i składa się z 7 osób, wybieranych spośród członków Spółdzielni na okres 3 lat z nieograniczonej liczby kandydatów.
W skład Rady Nadzorczej nie mogą wchodzić osoby będące pracownikami Spółdzielni.
Skład Rady Nadzorczej
1. Czesław Mazur - Przewodniczący
2. Halina Dębowska - Z-ca Przewodniczącego
3. Maria Woźniak - Sekretarz
4. Andrzej Zadrzyński - Członek
5. Danuta Kwiatkowska - Członek
6. Jan Bonkowski - Członek
7. Andrzej Sieczkowski - Członek
Do zakresu działania Rady Nadzorczej należy:
1) uchwalanie planów gospodarczych, programów działalności społecznej i kulturalnej Spółdzielni,
2) nadzór i kontrola nad działalnością Spółdzielni
3) podejmowanie uchwał w sprawie badania rocznych sprawozdań finansowych pod względem ich rzetelności i prawidłowości przez wskazaną w uchwale jednostkę uprawnioną do prowadzenia tych badań,
4) podejmowanie uchwał w sprawie nabycia i obciążenia nieruchomości oraz nabycia zakładu lub innej jednostki organizacyjnej,
5) podejmowanie uchwał w sprawie przystępowania do organizacji społecznych oraz występowanie z nich,
6) zatwierdzanie struktury organizacyjnej Spółdzielni,
7) składanie Walnemu Zgromadzeniu sprawozdań zawierających w szczególności wyniki kontroli (ocenę sprawozdań finansowych),
8) podejmowanie uchwał w sprawach czynności prawnych dokonywanych między Spółdzielnią a członkiem Zarządu lub dokonywanych przez Spółdzielnię w interesie członka Zarządu oraz reprezentowanie Spółdzielni przy tych czynnościach; do reprezentowania Spółdzielni wystarczy dwóch członków Rady Nadzorczej przez nią upoważnionych,
9) uchwalanie zasad rozliczenia kosztów budowy i ustalania wielkości wkładów
10) uchwalanie regulaminu Zarządu,
11) uchwalanie regulaminu używania lokali w domach Spółdzielni oraz porządku domowego i współżycia mieszkańców,
12) uchwalanie szczegółowych zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami spółdzielczymi i ustalanie wysokości opłat za lokale oraz innych opłat wynikających z bieżącej działalności Spółdzielni,
13) uchwalanie szczegółowych zasad korzystania przez członków z lokali użytkowych i garaży, finansowania ich budowy oraz rozliczeń z tego tytułu,
14) ustalanie liczby Przedstawicieli, Członków Rady Nadzorczej i ich zastępców wybieranych przez Walne Zgromadzenie lub jego części,
15) wybór członków Zarządu, w tym prezesa a na jego wniosek zastępców prezesa,
16) zawieszanie w czynnościach członka Zarządu lub jego odwołanie,
17) rozpatrywanie odwołań od decyzji Zarządu oraz rozpatrywanie skarg na jego działalność,
18) zwoływanie Walnego Zgromadzenia, gdy Zarząd nie zwoła go w terminie podanym w § 125 Statutu,
19) podejmowanie uchwał w sprawie pozbawienia członkostwa przez wykluczenie lub wykreślenie z rejestru członków Spółdzielni,
20) uchwalanie regulaminów przyjmowania członków i zamiany mieszkań,
21) uchwalanie regulaminów określających obowiązki Spółdzielni i członków w zakresie napraw wewnątrz lokali oraz zasad rozliczeń Spółdzielni z członkami zwalniającymi lokale,
22) uczestniczenie w lustracji Spółdzielni i nadzór nad wykonywaniem zaleceń po lustracyjnych,
23) podejmowanie uchwał w innych sprawach wynikających z obowiązujących przepisów prawa dotyczących Spółdzielni mieszkaniowych.
Szczegółowe informacje dotyczące Rady Nadzorczej zawiera Statut Spółdzielni.
Zarząd
Zarząd składa się z dwóch osób, w skład którego wchodzi: prezes i zastępca prezesa - wybranych przez Radę Nadzorczą.
Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji nie zastrzeżonych w prawie spółdzielczym lub statucie dla innych organów Spółdzielni, a w szczególności:
- podejmowanie decyzji w sprawach przyjęcia członków do Spółdzielni oraz zawieranie umów dotyczących lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży,
- sporządzanie projektów planów gospodarczych oraz programów działalności społecznej i kulturalnej,
- prowadzenie gospodarki Spółdzielni w ramach uchwalonych planów i wykonywanie związanych z tym czynność organizacyjnych i finansowych,
- zabezpieczenie majątku Spółdzielni,
- sporządzanie rocznych sprawozdań i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Zebraniu Przedstawicieli,
Skład Zarządu Spółdzielni
1. mgr Tomasz Darul - Prezes Zarządu
2. Lech Graniczny - Z-ca Prezesa Zarządu
Do kompetencji Zarządu należy podejmowanie wszelkich decyzji nie zastrzeżonych w prawie spółdzielczym lub statucie dla innych organów Spółdzielni, a w szczególności:
- podejmowanie decyzji w sprawach przyjęcia członków do Spółdzielni oraz zawieranie umów dotyczących lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży,
- sporządzanie projektów planów gospodarczych oraz programów działalności społecznej i kulturalnej,
- prowadzenie gospodarki Spółdzielni w ramach uchwalonych planów i wykonywanie związanych z tym czynność organizacyjnych i finansowych,
- zabezpieczenie majątku Spółdzielni,
- sporządzanie rocznych sprawozdań i sprawozdań finansowych oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Zebraniu Przedstawicieli,
Skład Zarządu Spółdzielni
1. mgr Tomasz Darul - Prezes Zarządu
2. Lech Graniczny - Z-ca Prezesa Zarządu